Nic w tym dziwnego, kiedy szukając usług agencji marketingowej, zgłaszamy się do agencji reklamowej. Mało tego, same te podmioty czasami błędnie określają zakres swoich profesji, gubiąc się w gąszczu coraz to nowszych definicji. Wprowadza to liczne nieścisłości na linii agencja-klient. Czym więc zajmują się poszczególne rodzaje agencji i którą z nich wybrać, chcąc rozwinąć swój biznes?
Marketing czy reklama?
Współczesne podejście do marketingu znacząco rozwinęło zakres tego terminu. Rozwój nowych technologii przyczynił się do powstania szeregu nowych obszarów i narzędzi, którymi mogą się posługiwać specjaliści ds. marketingu. W agencjach typu „full service”, które zajmują się kompleksowymi działaniami marketingowymi, sprawa jest prosta, gdyż świadczą one pełen zakres usług, o tyle agencje wyspecjalizowane w jednym obszarze implikują szereg niejasności. I tak rodziły się: agencje interaktywne, agencje SEO/SEM, agencje reklamowe, agencje performance, agencje PR, agencje brandingowe, agencje content marketingowe, agencje kreatywne, agencje eventowe, agencje social media i wiele innych. Wszystkie one określają się mianem marketingowych, dlatego warto zapoznać się z zakresem usług danej agencji przed jej wyborem. Postaramy się krótko i zwięźle przybliżyć najczęściej występujące rodzaje agencji wraz z ich głównymi obszarami działań.
- Agencje reklamowe – projektowanie i przygotowywanie materiałów reklamowych (plakatów, bannerów, ulotek, spotów reklamowych i radiowych), a także gadżetów promocyjnych i projektów opakowań produktowych.
- Agencje kreatywne – tworzenie strategii komunikacji; identyfikacja wizualna; strony internetowe; spoty reklamowe.
- Agencje interaktywne – tworzenie stron, sklepów i aplikacji; tworzenie i prowadzenie kampanii reklamowych w Internecie; budowanie strategii komunikacji marki w Internecie; e-mail marketing; e-commerce.
- Agencje PR-owe – strategia komunikacji marki budująca jej wizerunek; kształtowanie relacji z mediami i inwestorami; zarządzanie w kryzysie; influencer marketing; działania online i offline.
- Agencje content marketingowe – strategia, tworzenie i dystrybucja unikalnych treści; wykorzystywanie działań SEO w marketingu; automatyzacja i analityka działań.
- Agencje social media – podobne do agencji contentowych, jednak skupiają się na mediach społecznościowych; monitorowanie social media; tworzenie treści; planowanie, prowadzenie i optymalizacja kampanii reklamowych; zarządzanie profilami marek, budowanie strategii obecności marki w social media.
Tę ostatnią grupę reprezentuje StartUp Social Media. Możesz się do nas zgłosić, jeśli przez moment pomyślałeś o profesjonalnym wejściu ze swoim biznesem w świat mediów społecznościowych. Zobacz, dlaczego to dobry krok w rozwoju swojego biznesu.
Ludzie na całym świecie używają Facebooka, Instagrama czy LinkedIn. Raport IAB Polska* z sierpnia 2019 roku donosi, że z samego tylko Facebooka korzystało ponad 16 mln Polaków. Daje to doskonałe możliwości do komunikacji z klientami wszelkim firmom, które mogą tam posiadać swoje profile biznesowe. Ale czy warto?
Owszem, warto.
W ogólnej świadomości istnieje przeświadczenie, które mówi o tym, że gdy „nie ma Cię na Facebooku, to nie istniejesz”. To stwierdzenie nabiera znaczenia, gdy myślimy o biznesie. Większość firm posiada swoje strony oraz profile w mediach społecznościowych, zwiększając swoje zasięgi i tym samym osiągnięcia sprzedażowe. Social media to ogrom nowych kanałów dotarcia do potencjalnych klientów lub miejsc do podtrzymywania dobrych relacji ze swoimi obecnymi klientami. To także możliwość budowania swojego wizerunku w świadomości społecznej i utrwalania jego obrazu poprzez kompleksowo przygotowaną strategię komunikacji.
Dlaczego Ty nie miałbyś wykorzystać tych dobrodziejstw w swoim biznesie?
Może kierować Tobą kilka pobudek:
– STRACH – Nie martw się, każdy go odczuwa. Wiemy, że postawienie pierwszych kroków na jakimkolwiek polu wiąże się z obawami przed nieznanym. Obszar social media ciągle się rozwija, toteż rozpoczęcie w nim swoich działań staje się jeszcze bardziej przerażające. Nie jest jednak niemożliwe.
– BRAK WIEDZY – Pokonałeś już strach. Jesteś doskonałym specjalistą w swojej dziedzinie, ale nie wiesz, od czego zacząć swoją przygodę w social media. By osiągnąć sukces w prowadzeniu swojego profilu, potrzebna jest wiedza o tym, jak do tego sukcesu dojść. A nie jest to droga łatwa. Uwierz, za nami lata zdobywania doświadczeń. To one pozwalają nam określać się mianem specjalistów od social media.
– BRAK CZASU – Gdy już wiesz, co „klikać”, musisz mieć jeszcze czas, by to robić systematycznie. Prowadząc własny biznes, często masz na głowie ogrom obowiązków. W takim przypadku samodzielne prowadzenie profilu rozpływa się w czasie. Odkładamy rzeczy na później. Z dnia robi się tydzień, z tygodnia miesiąc. Komunikacja umiera i Twój profil także, a nie możesz do tego dopuścić, jeśli chcesz osiągnąć sukces.
Bez względu na to, który z powyższych czynników by Tobą kierował, nie możesz się poddawać i rezygnować z korzyści, jakie mogą przynieść Ci media społecznościowe. Gdy napotykasz którąkolwiek z tych barier, z pomocą może przyjść StartUp Social Media – ekipa specjalistów od komunikacji w social media. Zadbamy o wizerunek Twojej marki. Wypromujemy Twoją firmę. Rozwiniemy Twój biznes. Jak?
Jesteśmy agencją marketingową w obszarze mediów społecznościowych. Zajmujemy się kompleksowym marketingiem na Facebooku i Instagramie oraz przekazywaniem wiedzy o tym, co robimy najlepiej. Wszystko zależy od problemu, z jakim się borykasz. Klienci, z którymi współpracujemy, najczęściej zgłaszają się do nas, gdy:
-
mają głowę pełną pomysłów na siebie w mediach społecznościowych i wiedzą, co chcą komunikować, jednak nie znają darmowych narzędzi Facebooka lub przerażają ich ustawienia techniczne. Takie osoby poszukują wsparcia i wiedzy na temat tego, jak obsłużyć social media. Tym klientom oferujemy szkolenia, podczas których przeprowadzamy przez wszystkie ustawienia techniczne, niezbędne do samodzielnego prowadzenia swojego profilu.
-
nie mają możliwości, przestrzeni i czasu do opracowywania treści i nauki technicznych ustawień publikacji organicznych i płatnych w social media, w związku z czym zlecają nam prowadzenie swoich profili. Od zaplanowania strategii komunikacji po techniczne ustawienia kampanii marketingowej.
Jeśli jesteś osobą, która znajduje się w jednej z tych sytuacji i potrzebujesz wsparcia, zapraszamy do kontaktu!
*https://iab.org.pl/wp-content/uploads/2020/01/IAB-Przewodnik-po-Social-Media-w-Polsce-2019-2020.pdf (dostęp z 08.03.2022 r.)