W obecnych czasach, w których media społecznościowe odgrywają kluczową rolę w naszym codziennym życiu, warto umieć wykorzystać możliwości, jakie oferują nam platformy takie jak Instagram czy Facebook. Bez umiejętności reklamowania się na tych platformach istnieje duże podobieństwo, że nasi potencjalni klienci nie będą znać naszej marki, będą postrzegali naszą firmę jako mniej profesjonalną, przestarzałą lub po prostu nieciekawą. Wyjdź naprzeciw swoim klientom i poszerz grono swoich odbiorców!

Po co robić reklamy na Facebooku i Instagramie?

Reklama w mediach społecznościowych to część skorelowanej i dobrze zaplanowanej strategii marketingowej, która powinna być ciągła i spójna na różnych kanałach social media Twojej firmy. Odpowiednie działania marketingowe na portalach społecznościowych takich jak Facebook czy Instagram, mogą pomóc Twojej firmie dotrzeć do odpowiedniej grupy odbiorców. Odbiorcy reklam mogą, a nawet powinni stać się Twoimi Klientami. Jest to jednak proces, który wymaga czasu, zaangażowania, pieniędzy i umiejętności tworzenia kampanii w mediach społecznościowych, za pomocą narzędzi, którymi dysponuje META. 

Pamiętaj, że pomimo tego, że Instagram jest obecnie własnością Facebooka (META), to te same reklamy mogą nie działać tak samo na tych dwóch różnych platformach na Twoich odbiorców. Miej na uwadze fakt, iż na tych portalach mogą obserwować Cię różne osoby, a reklamy, które są oczywiście silnie ze sobą zintegrowane, mogą mieć różne formaty i formy. 

Zanim zaczniesz wydawać pieniądze na reklamę, grafiki i wiele innych rzeczy, pamiętaj o najważniejszej rzeczy, czyli o tym, co chcesz osiągnąć za pomocą reklamy META ADS.

I oczywiście nie zapomnij o zaprzyjaźnieniu się z Menedżerem Reklam, w którym znajdziesz wszystkie narzędzia i statystyki dla swoich postów reklamowych. 

Do podstawowych celów reklamowych zaliczamy:

  • Aktywność wobec postów
  • Ruch
  • Rozpoznawalność  

Co daje cel aktywność 

Wybierając cel aktywność, dążysz do tego, by Twój post, został zauważony i zdobył jak największą ilość reakcji. W tym momencie powinno pojawić się w Twojej głowie bardzo ważne pytanie, mianowicie: komu ten post się wyświetli i kto będzie na niego reagować? Wybierając ten cel, stawiasz na ilość aktywności wobec posta, a nie na ich jakość. Przejście z „lubię to” na „kupię to” to bardzo długa droga. Oznacza to, że osoby wyświetlające i/lub reagujące na naszą reklamę prawdopodobnie nie wyświetlą strony www, do której dołączyłeś link w poście, mogą też nigdy nie kupić tych pięknych kolczyków, o których w poście piszesz. Potocznie takie osoby nazywa się „klikaczami”. Dużo czasu tu spędzają i sporo klikają, są aktywne, komentują i udostępniają i cel aktywność będzie z nimi realizowany.

Wybranie tego celu może sprawdzić się na początku budowania rozpoznawalności i świadomości marki. Często wykorzystujemy go, żeby zbudować pewnego rodzaju dowód społeczny, bo „skoro tyle osób to lubi, to chyba jest dobre”. Wybieraj ten cel reklamowy w momencie, w którym zależy Ci na:

  • uzyskaniu większej ilości lajków i komentarzy pod postem/postami,
  • zwiększeniu liczby wyświetleń Twojego Reels/VIDEO,
  • zwiększeniu kliknięć „wezmę udział”, „zainteresowany” pod wydarzeniem na FB.

Nie zapomnij o tym, że:

  • Posty, które wybierasz do reklamy, musisz najpierw opublikować na FB lub IG.
  • Post może być: grafiką, zdjęciem, filmem, zbiorem zdjęć (max. 10).
  • Post może zawierać CTA – wezwanie do działania, angażujące osobę, która kliknie post. CTA może przenosić do strony www lub np. do Messengera. 

Co daje cel ruch

Wybierając cel ruch, skupiamy się na osobach, które często klikają w linki przenoszące je poza Facebooka i Instagram. Cel ruch kieruje reklamę do osób, które będą najbardziej skłonne, by kliknąć reklamę, co będzie skutkowało np. zwiększoną liczbą odwiedzin naszej strony www, a tym samym będzie szansą na zwiększenie sprzedaży. Pamiętaj, że cel reklamy kierowany na ruch cechuje się niskim CPC – niskim kosztem za kliknięcie, co może znacząco ułatwić zarządzanie budżetem reklamowym. 

Wybierz ten cel reklamowy, jeśli chcesz:

  • zwiększyć liczbę odwiedzin na stronie www,
  • kierować swoją reklamę do klientów, którzy zagłębiają się w oglądaną treść,
  • lepiej zapoznać klientów ze swoją ofertą,
  • zebrać dane do kampanii remarketingowych, które w późniejszych etapach reklamy znacząco ułatwią Ci dotarcie do osób podobnych do tych, które zainteresowały się Twoją ofertą.

Cel rozpoznawalność

Wybierając cel rozpoznawalność, koncentrujemy się na maksymalizacji zasięgu, rozpoznawalności  i na tym by odbiorcy byli w stanie zapamiętać naszą firmę. Krótko mówiąc, wyświetlamy reklamy jak najczęściej lub jak największej liczbie osób z grup odbiorców. 

Ten cel może być też dla Ciebie odpowiedni jeśli:

  • chcesz zmienić postrzeganie swojej marki wśród jej odbiorców,
  • chcesz, by Twoje treści zobaczyła jak największa liczba osób z grupy docelowej,
  • chcesz, żeby Twoja marka stała się bardziej rozpoznawalna w wybranej grupie ludzi – czyli żeby daną treść jedna osoba zobaczyła od 2 do 8 razy.

Jak efektywnie robić reklamę na Facebooku i Instagramie? 

Skuteczna reklama na Facebooku i Instagramie wymaga: odpowiednio dobranego celu, precyzyjnego targetowania, dobrze dobranej długoterminowej strategii, kreatywnych i przejrzystych treści, dobrego rozplanowanego budżetu i regularnych analiz wyników reklam. 

Jeśli potrzebujesz dodatkowej pomocy przy tworzeniu efektywnych reklam na Facebooku i Instagramie, to zapraszamy na konsultacje z Pauliną Siewierską-Kowalczyk, założycielką StartUp Social Media, specjalistką ds. marketingu w social media i zarządzania kampaniami reklamowymi na Facebooku i Instagramie. 

Podziel się