LinkedIn jest platformą społecznościową skierowaną głównie do profesjonalistów, gdzie użytkownicy mogą budować swoje profile zawodowe, nawiązywać kontakty biznesowe, udostępniać treści związane z branżą czy szukać pracy. Jest to miejsce szczególnie korzystne dla osób i firm związanych z biznesem, rekrutacją, marketingiem, konsultingiem, edukacją i innymi dziedzinami, które skupiają się na aspektach zawodowych.
Warto pamiętać, że skuteczność reklam i promocji na LinkedIn zależy od wielu czynników, w tym jakości treści, celu kampanii, dokładności targetowania oraz umiejętności zarządzania kampanią reklamową. Ważne jest również dostosowanie strategii promocyjnej do charakteru i potrzeb Twojej firmy oraz branży, w której działa.
Zwróć uwagę na to, że poniższe liczby są jedynie danymi statystycznymi i nie będą działać tak samo w każdym przypadku.
Jeśli jednak dopiero zaczynasz przygodę z marketingiem i czujesz zagubienie, warto się zasugerować informacjami, które znajdziesz w tym wpisie.
Jeśli Twoja grupa docelowa znajduje się poza widełkami 18-34, być może warto rozważyć inną platformę jako narzędzie reklamy, chociaż nie znaczy to, że z pewnością nie odniesiesz sukcesu kierując treści do innych grup wiekowych działając na LinkedInie.
Oto kilka powodów, dla których LinkedIn może być odpowiednim miejscem do promocji i reklamy:
- Profesjonalny charakter
- Szeroki zasięg profesjonalnej publiczności
- Targetowanie reklam
- Możliwość tworzenia treści eksperckich
- Możliwość nawiązywania relacji biznesowych
Jeśli już wiesz, że LinkedIn to właśnie ta platforma, która odpowiada Twoim potrzebom, zapoznaj się z godzinami, w których publikowanie treści będzie najbardziej efektywne, chociaż jeśli będziesz publikować w innych dniach i o innych godzinach, to wciąż może to działać, pamiętaj więc o tym, że statystyki to nie wszystko i musisz dopasować różne czynniki pod swoją indywidualną działalność.
Godziny i dni publikacji różnią się w zależności od branży, częścią wspólną jest jednak niedziela, która nie jest dobrym dniem dla żadnej z branż.
Jednakże, zawsze ważne jest monitorowanie własnych wyników i statystyk publikacji na LinkedIn, aby zidentyfikować konkretne godziny, które najlepiej działają dla Twojej grupy doceloweji. Funkcje analityczne LinkedIn mogą dostarczyć informacji na temat tego, kiedy dana społeczność jest najbardziej aktywna.
Pamiętaj też, że oprócz godzin, istotna jest jakość treści, jej wartość dla odbiorcy i spójność komunikatu. Regularność publikacji i angażujące treści są kluczowe dla sukcesu. Publikuj w tych godzinach, które najlepiej działają dla Twojej marki – dane statystyczne to tylko sugestia!
Źródła: