Często moi Klienci na pierwszym spotkaniu mówią, że chcą mieć profil na Instagramie lub fanpage na Facebooku. Ma być on tam ładny lub zabawnie, profesjonalny, z klasą. MA BYĆ DUUUŻO LAJKÓW i FOLLOWERSÓW i ma się kręcić biznes!

Tak naprawdę wymienione tutaj cele są bardzo powierzchowne – i zawsze pytam: Ale PO CO?

Żeby fanpage lub konto na IG nie były stratą czasu i pieniędzy muszą mieć jasno sprecyzowany cel!

Możemy założyć oficjalne konto w social media – żeby zwiększyć rozpoznawalność swojej marki.

Obecnie na FB teraz mamy 18 mln kont w Polsce, w wieku 18-65+ (dane z 21.09.2020 -FB). Na Instagramie  w Polsce jest 6,8 miliona aktywnych użytkowników (dane z 17.07.2019 – ta liczba w niewielkim stopniu mogła ulec zmianie).

Zatem, jest tam wiele osób, które powinny Twoją markę lub firmę poznać. Ale przecież nie sprzedajesz wody, ani powietrza żeby mieć produkt, usługę, wiedzę, ofertę, która zadowoli ich wszystkich. Ja jestem od tego, żeby sprecyzować, co dokładnie stoi za pojęciem „rozpoznawalność marki” i kolejna sprawa (znów pytanie) – po co ludzie mają kojarzyć Twoją markę? Co Ci to da? I co musi się stać żebyś uznał/uznała, że cel został osiągnięty?

Kolejna sprawa – to jak to osiągnąć? Czy powinniśmy dążyć, do tego żeby fanpage miał dużo lajków, albo żeby pod postami było dużo „serduszek”. A może powinniśmy się skoncentrować na zasięgu Twojego konta na Instagramie (czyli, żeby post i konto wyświetliło się jak największej ilości osób)?

I tu pojawia się kolejne pytanie – jakich osób? Kto ma Cię kojarzyć, rozpoznawać, kupować u Ciebie, albo Cię polecać? – O grupie odbiorców w innym wpisie (kliknij tutaj).

A może Twój fanpage lub konto na Instagramie ma być tylko „łącznikiem” między Klientem, a Twoją stroną www i produktami w sklepie? I naszym głównym celem będzie tworzenie kampanii reklamowych, które kliknięciem zawiodą człowieka na stronę www i on tam zrobi zakupy?

A może konto na Instagramie ma służyć budowaniu Twojej marki osobistej – tam ludzie mają Cię poznać, zaufać Ci i przychodzić na Twoje wystąpienia, konferencje i czytać Twoje książki? Więc potrzebne tutaj będzie Twoje zaangażowanie, nagrywanie story i pokazywanie elementów swojej pracy, jak i życia prywatnego.

I znów pytanie do Ciebie- Dlaczego ludzie mają u Ciebie kupować? Dlaczego mają Ci zaufać? Czyli wartości, jakie niesie za sobą Twoja firma i marka. Robota po mojej stronie (ale czasem też po Twojej 😉), żeby na fanpage albo na Instagramie pokazać,  jakimi wartościami się kierujesz.

Czemu ma służyć konto na Instagramie lub Facebooku i po co Ci ono – to temat na pierwsze nasze spotkanie. Po dogłębnej analizie mogę zaproponować Ci moje pomysły, rozwiązania, które przynoszą rezultaty oraz określić, ile czasu nam to zajmie oraz ile to będzie kosztować.

Spotkanie ze mną to konsultacja ze specjalistką od social media – Dziewczyną od Facebooka i Instagrama 😉

Więcej o budowaniu społeczności na Instagramie jest na nagraniu Live- zobacz więcej.

Podziel się