A czy Ty czytasz opisy, które pojawiają się przy postach na Facebooku i Instagramie? Zdania są podzielone, tak jak podzieleni są użytkownicy social media.

Jedni rzeczywiście czytają dłuższe opisy, inni oglądają tylko grafiki, jeszcze inni preferują filmy, więc może warto odpuścić zamieszczanie opisów – skoro taki post może zainteresować tylko 1/3 lub nawet tylko 1/5 Twoich odbiorców?

Ja jestem zdania, że warto dodawać opisy – nawet jednozdaniowe. Po to, żeby poinformować użytkowników, w jakim celu publikujesz daną treść. Dlaczego wstawiasz link do artykułu lub udostępniasz czyjąś treść? Wyraź swoje zdanie. Powiedz ludziom, co mają robić. Zapytaj ich, co o tym myślą.

Zarówno na Facebooku, jak i na Instagramie jest miejsce, żeby dzielić się swoją wiedzą i doświadczeniem. Opisów ludzie może nie czytają, ale je skanują – przelatują wzrokiem i wychwytują najważniejsze frazy, zdania. Po wstępnej analizie, często wchodzą głębiej w publikowaną treść, co sprawia, że kojarzą Cię z danym obszarem wiedzy lub usług.

Dlatego opisy na Facebooku i Instagramie warto planować – tak samo jak wpisy na blogu.

  • Tytuł – nagłówek pierwszy – to pierwsze linijki tekstu, które widać przy poście. Ma on skłonić użytkownika, żeby kliknął „zobacz więcej” – dlaczego wyjaśniam też we wpisie o algorytmie (link).
  • Następnie tekst powinien być podzielony – akapity oddzielone enterami.
  • Ważne kwestie podkreślone emotikonami i emoji. Można dodawać liczby, wykrzykniki, a także punktatory, które uczynią tekst przyjemniejszymi dla oka i pozwolą się szybciej i przyjemniej zorientować użytkownikowi w danej treści.

Nie przesadzaj z ilością tekstu – jak masz lekkie pióro – to załóż bloga i tam umieszczaj dłuższe wpisy, a na Facebooku lub Instagramie poinformuj ludzi, że jest wpis. Streść, co w nim jest i opisz wartości, jakie ze sobą niesie.

Czasami moi klienci mówią: „Nie wiem, co mam napisać i po co?!”.
Warto sobie zadać pytanie – po co publikuję ten post? Czemu ma on służyć i jak przybliży mnie do postawionego sobie celu mojego fanpage/konta na Instagramie? Warto też w opisach nawiązywać do tego, co dzieje się wokół nas – świąt, specjalnych dni, sytuacji w kraju i na świecie, tak żeby ludzie czuli, że przekaz jest autentyczny i świadomy oraz, że stoi za nim człowiek.

Więcej o tym, jak powinny wyglądać atrakcyjne posty na nagraniu Live – zobacz więcej.

Podziel się