Czasami, nie tylko na wiosnę, warto przejrzeć swój profil i zobaczyć, czy nie wymaga odświeżenia. My od czasu do czasu sprawdzamy, czy nasze treści są aktualne i czy wciąż są zgodne z naszymi wartościami.
Pamiętaj jednak, że odświeżenie profilu nie może spowodować, że obserwujący nas użytkownicy przestaną identyfikować nowe treści z naszą marką. Dlatego wprowadzając zmiany należy zachować spójność z istniejącą identyfikacją wizualną.
Każdy ma własny sposób na odświeżenie profilu, ale przedstawiamy kilka rzeczy, które działają u nas:
- Przeglądamy treści z ostatniego okresu.
Może jest coś, co wrzuciłaś/eś dawno temu, a teraz widzisz, że jest niezgodne z tożsamością Twojej marki? Być może są niespójne posty, lub grafiki niepasujące do identyfikacji wizualnej. Zmień je, lub nawet usuń – czasami coś, co nie pasuje może przynieść więcej szkody niż korzyści.
- Sprawdzamy, czy informacje “o sobie” są aktualne. Czy Twój opis nadal oddaje Twoją misję? Możesz dodać ostatnie osiągnięcia lub nowe cele, o których chcesz powiadomić.
- Wiosenne odświeżenie profili to także doskonały czas na wzmożoną interakcję z obserwatorami. Jeśli ta sfera była zaniedbana warto się na niej skupić. Odpowiadaj na komentarze i reaguj na wiadomości prywatne. To pokaże, że Twój profil nie tylko jest aktualny, ale także aktywny i żywy.
- Internet codziennie się zmienia, dlatego wraz z odświeżeniem profilu warto ponownie przejrzeć ustawienia prywatności, aby upewnić się, że publikowane dane są chronione zgodnie z Twoimi preferencjami.
Chociaż czasem odświeżenie profilu przynosi pozytywne efekty, to w przypadku regularnego sprawdzania aktualności i pracy nad wizerunkiem przez cały rok, może okazać się zbędne. W końcu rzeczy, które są dopracowane i regularnie publikowane zgodnie z trendami są świeże same w sobie.