Czasami, nie tylko na wiosnę, warto przejrzeć swój profil i zobaczyć, czy nie wymaga odświeżenia. My od czasu do czasu sprawdzamy, czy nasze treści są aktualne i czy wciąż są zgodne z naszymi wartościami.

Pamiętaj jednak, że odświeżenie profilu nie może spowodować, że obserwujący nas użytkownicy przestaną identyfikować nowe treści z naszą marką. Dlatego wprowadzając zmiany należy zachować spójność z istniejącą identyfikacją wizualną. 

Każdy ma własny sposób na odświeżenie profilu, ale przedstawiamy kilka rzeczy, które działają u nas:

  1. Przeglądamy treści z ostatniego okresu.
    Może jest coś, co wrzuciłaś/eś dawno temu, a teraz widzisz, że jest niezgodne z tożsamością Twojej marki? Być może są niespójne posty, lub grafiki niepasujące do identyfikacji wizualnej. Zmień je, lub nawet usuń – czasami coś, co nie pasuje może przynieść więcej szkody niż korzyści.
  1. Sprawdzamy, czy informacje “o sobie” są aktualne. Czy Twój opis nadal oddaje Twoją misję? Możesz dodać ostatnie osiągnięcia lub nowe cele, o których chcesz powiadomić.
  1. Wiosenne odświeżenie profili to także doskonały czas na wzmożoną interakcję z obserwatorami. Jeśli ta sfera była zaniedbana warto się na niej skupić. Odpowiadaj na komentarze i reaguj na wiadomości prywatne. To pokaże, że Twój profil nie tylko jest aktualny, ale także aktywny i żywy.
  1. Internet codziennie się zmienia, dlatego wraz z odświeżeniem profilu warto ponownie przejrzeć ustawienia prywatności, aby upewnić się, że publikowane dane są chronione zgodnie z Twoimi preferencjami. 

Chociaż czasem odświeżenie profilu przynosi pozytywne efekty, to w przypadku regularnego sprawdzania aktualności i pracy nad wizerunkiem przez cały rok, może okazać się zbędne. W końcu rzeczy, które są dopracowane i regularnie publikowane zgodnie z trendami są świeże same w sobie.

Podziel się