Niezależnie od tego, czy prowadzisz już dłuższy czas profil na Instagramie, czy raczej robisz to od niedawana, na pewno zauważyłeś/łaś, że na Instagramie ważne są hashtagi.

(o ich przeznaczeniu dowiesz się tutaj).

Przede wszystkim należy pamiętać o tym by były one adekwatne do prezentowanej treści. Nie używaj hashtagu #love, jeśli nie jest to tematyka zdjęcia, nie piszesz o tym pod postem, bądź nie dotyczy to Twojego profilu.

Jeśli dodatkowo zasypiesz post bardzo popularnymi i uniwersalnymi hashtagami, to jego treść nie przebije się do konkretnego grona odbiorców i zaginie wśród innych postów. Warto wtedy pamiętać o tym, by używać ich od 5 do 20, maksymalnie 30, a ich dobór pod względem popularności oprzeć na zasadzie:

Dodaj 13 małych hashtagów (20 – 100 tys.), 5 średnich hashtagów (100 – 500 tys.), 2 duże hashtagi (>500 tys.). Ułatwi to Twoim odbiorcom dotarcie do treści, które publikujesz, a także przyciągniesz dzięki temu nowe osoby zainteresowane daną tematyką.

Warto też pamiętać o tym, by tworząc nowy projekt, akcje lub nową markę, stworzyć swój indywidualny hashtag, np. #startupsm lub #psychtopsych,  czy też #instaJa. Są to hashtagi, którymi oznaczam treści i projekty, które są moje, bądź współtworzę je z innymi. Dzięki temu moi odbiorcy po kliknięciu w hashtagi docierają do treści, które ich interesują z tej tematyki. Najlepszym rezultatem tych działań jest to, że Twój #hashtag  z czasem stanie się pewnego rodzaju „logo” czy „wizytówką” Twoich działań w social media.

Dobierając ### do swojej treści możesz kierować się też zasadą,  w której zaczynasz od swojego (na razie małego #),  przechodząc w coraz większe. Czyli wychodzisz od swojej marki, przez rodzaj usług, które świadczysz, zahaczając o branżę i obszar, którego dotyczy post, a kierując się do ogólnikowych stwierdzeń.

Przykład:

#startupsm #socialmedia #agencjareklamowa #agencjamarketingowa #marketing #kobiecybiznes #instainfo #wizerunek #motywacjadodziałania #rozwój #influencer #progres #nowawiedza #markaosobista #rozwój #rozwojosobisty #bloger #instanformation #promocja #biznes #firma #dlafirm #instagram #facebook #instagood

Hashtagów warto też używać w stories i w komentarzach. Istnieje nawet przekonanie, że zamiast wstawić # pod postem, można je wrzucić jako komentarz do postu i że podobno podnoszą zasięgi postów. Z moich obserwacji wynika, że jednak się tak nie dzieje i algorytm odczytuje je z taką samą siłą, jakby były one w postach.

Więcej o atrakcyjnych postach opowiadam na nagraniu- zobacz więcej.

Podziel się