Hashtagi są bardzo popularne na Instagramie, ale na Facebooku również się przydają. Służą do grupowania treści, pozwalają łączyć zainteresowania, docierać do adekwatnych ludzi (więcej o grupie docelowej tutaj) i wyróżnić się Twojej marce.

Hashtag to po prostu sposób na zaprezentowanie treści postu za pomocą haseł, słów kluczowych, tagów, które są adekwatne do treści postu lub story. Hashtag jest klikalny, więc jak w niego klikniesz, to zarówno na FB jak i na IG, zostaniesz przeniesiony do zbioru treści, które tym # zostały oznaczone – czyli w swoim przekazie (opis/grafika/film) dotyczą tego samego tematu lub tematów zbliżonych.

I tutaj UWAGA! Hashtagi można też tworzyć samemu, zatem Twoja marka osobista, firma lub produkt też mogą mieć swoje „osobiste #”. Dodając je zawsze przy swojej treści stworzysz swój zbiór. Po kliknięciu w ten # odbiorca może zobaczyć wszystko to, co łączy się z Twoją marką, daną dziedziną, którą się zajmujesz lub specyficzną usługą/ produktem.

Przykładowo, przy każdym poście, w którym dzielę się wiedzą z zakresu social media stawiam swój #startupsm – od nazwy firmy. A przy każdym osobistym wpisie #instaja.

Pewnie zaobserwowałeś/łaś na innych profilach, jak ludzie piszą: „Dołącz do społeczności @… obserwuj #…, oznacz nas na Instagramie i na Facebooku @… #…” – w ten sposób motywują swoich obserwujących do promowania swoją osobą markowych produktów, a zdjęcia i filmy oznaczone ich nazwą-@ lub-# zostaną przypisane do firmowego konta i budują rozpoznawalność. (tekst o rozpoznawalności).

Na Instagramie w poście możesz wstawić 30 hashtagów,  na Facebooku również – ale na każdym kanale robi się to trochę inaczej.

I tutaj i tutaj ich przeznaczenie jest podobne – mają wiązać Twój post z innymi Twoimi postami lub z treściami w podobnej tematyce. Jednak na Instagramie używa się ich więcej, częściej, często zastępując całą treść opisu. Jak używać poprawnie hashtagów na Instagramie znajdziesz tutaj.

Natomiast na Facebooku warto dodawać swoje osobiste # do publikowanych treści, a jeśli z kimś współpracujecie poproście, żeby przy wpisach dotyczących Was też ich używano. Do swojego # warto dodać też 2-3 popularne hasztagi – czyli jak z moim przypadku np. #socialmedia #marketing .

Moim zdaniem same hashtagi nie zastąpią opisu do zdjęcia, dlatego zachęcam Cię do przeczytania wpisu o opisach (kliknij tutaj).

Więcej o budowaniu społeczności w Social Media na nagraniu Live- zobacz więcej.

Podziel się