Konto firmowe na Instagramie to nowe #możliwości dla biznesu.
Opis Twojej Firmy za pomocą hashtagów? To kolejny sposób, aby w Mediach Społecznościowych generować ruch, zdobywać fanów i zwiększać sprzedaż.
Instagram to medium społecznościowe tworzone przez ludzi i dla ludzi. Miejsce, w którym możesz spotkać znajomych, poznać najnowszą ofertę ulubionej marki i sprzedawać – swój wizerunek, swoje usługi, swoje produkty. Jest dzieckiem Facebooka od 2012 r. Początkowo przeznaczony do publikowania zdjęć, tylko na urządzeniach mobilnych, ewoluował w maszynę do promocji marek i biznesu, również na komputerach stacjonarnych.
Kto korzysta z Instagrama?
Instagram zajmuje trzecie miejsce wśród najpopularniejszych serwisów społecznościowych na świecie – 1 mld zarejestrowanych użytkowników. Największą grupę followersów stanowią osoby w wieku 18-24 lata i 25-34 lata. W Polsce z serwisu korzysta pond 8 mln użytkowników, którzy publikują kilkadziesiąt milionów zdjęć dziennie. Z aplikacji mobilnej częściej korzystają kobiety – 73%, natomiast z Instargram.com – 51% mężczyzn i 49% kobiet.
Popularność biznesu na Instagramie
W 2016 r. Instagram wprowadził funkcję profilu biznesowego – opcji dla firm i przedsiębiorców. Za pomocą profilu firmowego można promować swoją markę, tworzyć i ulepszać komunikację z klientami, a także przyciągnąć potencjalnych nabywców. Z tej opcji skorzystało już ponad 25 mln firm na całym świecie. Ponad 2 mln z nich aktywnie udziela się na Instagramie i poprawia swoje wyniki biznesowe.
Indywidualni użytkownicy nie pozostali obojętni wobec tej opcji. Ponad 200 mln użytkowników Instagrama, codziennie odwiedza przynajmniej jeden z profili firmowych. Szukają tam informacji o firmie, przeglądają najnowsze wpisy i zdjęcia, reagują, komentują, dzielą się opiniami i kupują.
Założenie konta firmowego nic nie kosztuje. Natomiast firma na Instagramie uzyskuje dostęp do wyników z relacji i dodawanych postów w czasie rzeczywistym; statystyk dotyczących osób obserwujących profil oraz funkcji przeznaczonych dla firm, które napędzają marketing.
Powodzenie prowadzonego biznesu uzależnione jest od nowoczesnych narzędzi marketingowych. Pojawiają się nowe trendy, które podają pod wątpliwość dotychczasowe rozwiązania promocji marek. Instagram ewoluuje tak, jak rynek marketingowy. Warto zastanowić się więc, nad opcją konta biznesowego dla swojej firmy.
Źródło:
https://wearesocial.com/global-digital-report-2019
https://business.instagram.com
https://www.wirtualnemedia.pl/artykul/liczba-polakow-korzystajacych-z-instagrama-gemius-pbi