Krótka historia o tym, jakie możliwości daje Facebook dla firm i przedsiębiorców. Strony na Facebooku – to nic nowego. Widzisz je codziennie skrolując „Fejsa”. Mają je restauracje, salony fryzjerskie, biura nieruchomości – ogółem wszyscy, którzy sprzedają lub oferują produkty i usługi. W jakim celu to robią? Liczby nie kłamią! Liczba użytkowników Facebooka to obecnie około 2,4 miliarda osób. Codzienne portal odwiedza prawie 1,56 miliarda ludzi na świecie. W Polsce profil na portalu ma ponad 16 mln osób, czyli ponad 41% Polaków. Społeczność Facebooka już jest imponująco duża i stale powiększa swoje obszary. Skoro jest to miejsce, gdzie jest tylu użytkowników, to dlaczego nie wykorzystać jego potencjału na promocję swojej marki? – pomyślał przedsiębiorca. I tak z możliwości utworzenia strony (fanpage) na portalu skorzystało już 65 milionów firm na świecie. Są to duże firmy typu „Coca Cola”, ale też indywidualne osoby tworzące swoją markę, jak np. Ewa Chodakowska.
Utworzenie strony na Facebooku, jak i obsługa Fanpage jest bezpłatna. Dodatkowo portal umożliwia użytkownikom bezpłatne korzystanie z takich funkcji jak Messenger, narzędzia do publikowania, czy statystyki strony. Jeśli tylko wiesz, jak i co publikować, możesz w ten sposób zyskać rzeszę fanów – czyli swoich przyszłych klientów. Facebook daje przestrzeń do stworzenia dialogu z klientem. Możesz tam publikować zdjęcia, informacje, dzielić się wiedzą, pokazywać swoje produkty, opisywać swoje usługi. Klient za to może wysyłać do Ciebie wiadomości, dzwonić, komentować i recenzować Twoją markę. To napędza komunikacje, buduje wokół twojej firmy społeczność, poprawia statystyki sprzedaży. Facebook to profile, strony, grupy, wydarzenia, to też Marketplace, Facebook Gaming i aplikacje takie jak Messenger, Instagram i WhatsApp. Facebook to też Menadżer reklam i kampanie marketingowe – czyli wszystko to, co widzisz na tablicy z hasłem „Sponsorowane”. Ale o dzieciach Facebooka i o tym, jak je wykorzystać do rozwoju swojego biznesu, to już w innych wpisach na blogu. Źródło: https://www.wirtualnemedia.pl/artykul/nadal-rosnie-przychod-i-liczba-uzytkownikow-facebooka-spada-zysk
Podziel się