Atrakcyjny post  na Facebooku – to taki, który przyciągnie uwagę użytkowników social media. „Nie chodzi tutaj wyłącznie o lajki” (kliknij tutaj).

Post  na Facebooku składa się z trzech elementów:

1. Opis

Opis to ponad 60 tys. znaków. To naprawdę dużo – ale czy ktoś czyta tak długie opisy? (kliknij tutaj). Na Facebooku ludzie nie czytają, lecz skanują treści – zatem budowa postu powinna być zaprojektowana tak, żeby w kilku zdaniach zainteresować użytkownika, przyciągnąć uwagę i zmotywować go do dalszych działań. Pierwsze dwie/trzy linijki są kluczowe, żeby obserwator kliknął „zobacz więcej”.

Warto używać emotikon i emoji – oczywiście z głową. Tak, żeby tekst urozmaicić, a nie zrobić z niego festynu. W opisach można też oznaczać konta innych @ – z którymi współpracujemy, którzy są z nami na zdjęciu. Warto oznaczać miejsca i ludzi. Do opisu można też dodać hashtagi # – jakie wyjaśniam tutaj.

2. Grafika/Zdjęcie

To element, który jest kluczowy na Facebooku. Tak jak można pozwolić sobie na opublikowanie postu z samym zdjęciem, tak lepiej odpuścić publikowanie postu z samym opisem. Zdjęcie powinno być wyraźne, ciekawe. Grafika wpisywać się w identyfikację wizualną i nawiązywać do ogólnego celu, misji i wizji fanpage. Super, jeśli kolejne posty łączy podobna kolorystyka i czcionki, które zostały użyte również na stronie www, etykietach, opisach produktów, ulotkach. Po pewnym czasie ludzie zaczną kojarzyć Twoją kolorystykę z Twoją marką, produktami i usługami. „Obraz powinien wyrażać więcej niż tysiąc słów” – i z reguły nie powinno być na nim dużo tekstu, a sam w sobie powinien być jasnym komunikatem.

Grafik i zdjęć może być więcej w jednym poście. Na przykład relacjonując warsztaty lub szkolenie, można stworzyć album ze zdjęciami z tego wydarzenia. Wstawiając link do strony, wpisu blogowego można stworzyć karuzelę zdjęć. Obrazy ruchome – czyli pokaz slajdów, animacja lub gify, które też mogą być ciekawym urozmaiceniem twojego fanpage. No i oczywiście filmy – nagrania Twoich wypowiedzi lub filmiki instruktażowe, na których pokazujesz przykładowo jak ćwiczyć, gotować lub zrobić makijaż . Przyciągają one uwagę użytkowników. Pamiętaj jednak, że jeśli najważniejszym elementem filmu jest Twoja wypowiedź, to nie każdy będzie miał warunki, żeby ją odsłuchać – zatem dobrze do takiego filmu dodać napisy.

3. Wezwanie do działania (CTA- Call-to-action)

Wezwanie do działania to element postu który widnieje pod zdjęciem. Najczęściej używanym jest ,,Wyślij wiadomość”, który kieruje ludzi do Messengera i motywuje użytkowników, żeby do Ciebie napisali. Nie zawsze jest on adekwatny do prezentowanej treści – więc nie musisz go ustawiać, przy każdym poście.

Tworząc post przez Manager Reklam możesz dodać inne wezwania do działania, jak: więcej informacji, zarezerwuj teraz, zadzwoń teraz lub kup teraz. Jest to bardzo przydatna funkcja, gdy publikujemy post z linkiem, który ma użytkownika wyprowadzić poza FB i skierować w inne miejsce w sieci. No i gotowy post można publikować na fanpage lub zaplanować przez Creator Studio. Dbając o te trzy elementy, czynisz swoje posty ciekawszymi i zwiększasz ich szanse na sukces w wielkiej Facebookowej dżungli „na przeżycie” dłużej niż kilkadziesiąt minut po publikacji.

Więcej informacji o tym, jak tworzyć atrakcyjne posty, poznasz na nagraniu Live- zobacz więcej.

Podziel się